رسوب زدایی و شستشوی مبدل حرارتی - مبدل های حرارتی - رسوب زدایی مبدل حرارتی - شستشوی مبدل حرارتی - آساگروپ اصفهان

رسوب زدایی و شستشوی مبدل حرارتی

رسوب زدایی و شستشوی مبدل حرارتی – از مهم ترین تجهیزات صنایع نفت، گاز، پتروشیمی مبدل های حرارتی است که دوره های مشخصی برای رسوب زدایی آنها تعریف شده و غلب با واترجت رسوب زدایی انجام می شود.یکی از مهم ترین تجهیزات صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه ها مبدل های حرارتی یا heat exchanger است که نقش انتقال حرارت را ایفا می کنند.

داشتن راندمان بالا در این تجهیزات، تأثیر به سزایی در افزایش راندمان کل فرایند تولید دارد. از مهم ترین عوامل کاهش راندمان در یک مبدل حرارتی، رسوب گیری آنها می باشد. به همین علت در هر صنعتی که از این تجهیزات استفاده می کند، دوره های زمانی مشخصی برای رسوب زدایی مبدل حرارتی و شستشوی مبدل حرارتی تعریف شده که با ابزار های مختلف از جمله واترجت تمیزکاری و رسوب زدایی انجام می شود.

به مرور زمان، به دلیل انباشته شدن موادی روی سطحی که در تماس با سیال است، مقاومت حرارتی لوله ها افزایش پیدا کرده و انتقال حرارت کاهش می یابد. با افزایش این مواد یا رسوبات، انتقال حرارت به شدت کاهش یافته هزینه گزافی را بابت کاهش تولید تحمیل می نماید.

رسوب زدایی و شستشوی مبدل حرارتی - مبدل های حرارتی - رسوب زدایی مبدل حرارتی - شستشوی مبدل حرارتی - آساگروپ اصفهان

استاندارد TEMA برای طراحی مبدل ها ضریبی را ارائه داده که بتوان تا مدتی از این تجهیزات به طرز قابل قبولی استفاده نمود تا اینکه مجددا مبدل از مدار خارج شده و رسوب زدایی شود.

بیشتر بدانید : فرمول راندمان مبدل حرارتی– مبدل حرارتی لوله ای – کاربرد و مزایای مبدل حرارتی لوله اینکاتی درمورد مبدل حرارتی   – تجزیه و تحلیل توزیع هماهنگی در طرح های سری سیستم مبدل حرارتی

عوامل ایجاد رسوب (رسوب زدایی و شستشوی مبدل حرارتی)

  • انجام واکنش های شیمیایی
  • کاهش حلالیت نمک ها با افزایش دما
  • ذرات معلق در سیال
  • انجماد مواد
  • عوامل بیولوژیکی که از فیلتر های آب عبور کرده اند
  • خوردگی و زنگ زدگی
  • تشکیل کریستال های جامد

شستشو و نگهداری (Cleaning and Maintenance) – رسوب زدایی و شستشوی مبدل حرارتی

با توجه به هزینه های تحمیلی بر اثر رسوب گیری مبدل ها و لوله های انتقال مواد که جزئی از فرایند تولید می باشند، می بایست در زمان های معین، عملیات اورهال (over haul) و رسوب زدایی انجام شود.

سخت‌ترین بخش تمیز کردن، نظافت مجموعه tube bundle از مبدل های حرارتی پوسته – لوله ای است. تعداد زیاد لوله باریک که باید سطح داخلی و بیرونی آن در زمان کوتاه اورهال تمیز شود کار را برای پیمانکاران مشکل می سازد.(رسوب زدایی و شستشوی مبدل حرارتی)

قسمت بیرونی لوله های مبدل حرارتی با واترجت صنعتی و با استفاده از گان تمیز می شوند. داخل لوله ها که در برخی صنایع اغلب با مواد پلیمری و خیلی سخت چوک شده اند به راحتی تمیز نمی شوند.

بیشتر بدانید : مبدل حرارتیمخزن استیل چیست؟ – کاربرد مخزن استیلرنگ مخصوص مخزنبرج تقطیر سینی دار – برج تقطیر پکینگ

شرکت آساگروپ اصفهان

درباره آساگروپ

آساگروپ سازنده انواع مخازن نفتی با نزدیک به نیم قرن تجربه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و اجرای مخازن نفتی در اصفهان، تهران، عسلویه و …

برای اطلاعات بیشتر به صفحه  “تماس باما” مراجعه نمایید.(ساخت عدسی مخازن اصفهان)

مشاهده امکانات و تجهیزات شرکت آساگروپ

֍اطلاعات تماس ️

تلفن : ۰۳۱۴۵۸۳۶۳۴۹ ️

اینستاگرام : @asagroupco

آدرس : اصفهان، شهرک صنعتی دولت آباد، شرکت آساگروپ اصفهان

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟
از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.
[تعداد رای: ۰ میانگین رتبه: ۰]

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!